diumenge, 27 de febrer del 2011

Graffitis, art o vandalisme?


Des del meu punt de vista, els graffitis poden ser art o vandalisme. Tot i que els més comuns són els de vandalisme. Aquests serien els que es fan il·legalment i són els que molta gent fa a llocs com els trens, les parets i altres zones públiques. Es tracta de graffitis lletjos i donen una imatge bruta a l’entorn; és desagradable per als ciutadans.
D’altra banda, hi ha els graffitis que es poden considerar art. Aquests, en canvi, es fan en llocs concrets amb permís, en espais creats o fets especialment per a pintar graffitis.  També es fan exposicions, i fins i tot, hi ha graffiters experts i de reconegut prestigi; aquets artistes són capaços de fer quadres i murals de gran espectacularitat i tècnica.
La paraula graffiti és un terme pres de l'italià, graffiti, plural de graffiters; significa marca o inscripció feta pintant un mur o paret.
Alguns dels artistes més reconeguts són: TAKI 183, un dels primers que pintava a Nova York als anys setanta, Keith Haring, Tree 127, Julio 204, Dino Nod, Lazar, Wickerd Gary, Eva 62, Barbara 62, King 2; i a Espanya destaquen Muelle, Bleck, Glub, Kool o Seone.


Albert Pérez, 3r B

3 comentaris:

  1. ami no m'agrada gents els grafitis, pero alguna vegada vaig per el carrer i en veig cada un que em quedo embobada de lo be que esta.
    Son una pasada!
    Pero encanvi hi ha gent que fa uns molt lletjos i no m'agraden gents.

    ResponElimina
  2. Jo crec que els graffitis que són de vandalisme, no són correctes, i el d'art estan molt bé perquè la majoria de vagades estan molt bé, perque es un altre tipus de decoració artística i és un art.

    Francesc Pérez

    ResponElimina
  3. Els graffitis m'agraden, però depèn molt del lloc on estiguin, si ho pinten a la paret d'una casa blanca, no es just per aquelles persones que viuen allà. Crec que podrien deixar una mena d'espais perquè els nens i nenes que els hi agradin fer graffitis els puguin fer lliurament.

    ResponElimina