dimecres, 28 de març del 2012

Viatge a Holanda 2012

El 6 de Febrer els alumnes de l'Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes i de l'Institut Dolors Mallafré de Vilanova i la Geltrú començàvem una nova experiència, ens n'anàvem d’intercanvi a Holanda, exactament a la ciutat de Breda.
Els alumnes del Mallafré van venir a buscar-nos amb l'autocar a Sant Pere de Ribes, i d’allà vam marxar tots junts cap a l’aeroport de Barcelona. El viatge va durar dues hores, que ens van servir perquè els dos instituts ens relacionéssim i féssim amistat.
Un cop vam arribar a Eindhoven, vam anar a recollir les maletes i vam anar a buscar un autocar que ens estava esperant per portar-nos a Breda; en sortir fora per anar a agafar l’autocar vam veure que estava tot nevat i el canvi de temperatura, comparat amb aquí, era molt fort.

Un cop vam arribar a Breda, estaven tots els nois i noies de l'intercanvi esperant-nos amb les seves famílies a la porta d’un Institut, però que no era el seu. Ens vam acomiadar i cadascun evam anar a casa de la nostra família.
Una altra de les coses que ens vam fixar tots i ens va impactar és que allà gairebé tota la gent va sempre a tot llocs en bicicleta, com per exemple als matins sempre anàvem a l’institut en bicicleta..., menys quan havéim d'anar a un lloc llunyà.
Al dia següent ens vam tornar a trobar tots a l'institut De Nassau, però no vam fer cap sortida, ens vam quedar allà tot el matí. Mentre els holandesos feien classe a nosaltres ens van fer una exposició sobre Van Gogh i més tard vam estar mirant les presentacions que els holandesos ens tenien preparades, sobre els costums, músiques, festes típiques d’allà.
A la tarda cadascú estava amb la seva parella d’intercanvi i fèiem activitats variades com anar a jugar a la bolera, anar a comprar al centre comercial, fer passejos en bicicleta ensenyant-nos Breda... Després, per la nit, el normal era anar a casa d’algú, anar a sopar tots junts nosaltres més els nostres intercanvis i fer una mena de pica-pica, parlar, riure’ns, jugar al just dance 3.... Menys en dos dies especials que van fer un gran sopar per alguns espanyols, més els seus intercanvis, on vam menjar Paella en honor als Espanyols, i un altre dia que hi va haver-hi una gran festa de pre-carnaval, on va anar-hi un munt de gent i s'havia d'anar disfressat, pintat....
Els altres dies sí vam sortir d’excursió; un dia vam anar a Amsterdam, vam estar passejant, visitant els lloc més importants i hi havien dos guies que ens anaven explicant la història d’Amsterdam i dels llocs més importants. Un dels lloc que vam visitar va ser el museu de Van Gogh, on ens explicaven la seva vida i la importància dels seus quadres....
Un altre dia vam anar a Bubhininmo on vam haver de fer un treball per grups d’anar sols per la ciutat contestant unes preguntes; va ser molt divertir perquè anaves tu sol amb dos o tres persones visitant la ciutat, fent-te fotos, anant a menjar on vulguessis... Molt divertit. Després vam estar a un camp de concentració on ens explicaven com estava distribuït, qui havia estat allà, per què.... una gran experiència.
També vam estar a Dehinihllj on vam visitar la ciutat i els seus encants.
L’últim dia el vam passar a l'institut fent el diari de viatge i mirant les notícies del moddle, fins que va arribar l’autocar i va arribar l’hora de marxar cap a l’aeroport d’Eindhoven on vam acabar de comprar els regals per a les nostres famílies i amics. Al cap de dues hores de viatge vam arribar a l’aeroport de Barcelona i d’allà l’autocar ens va deixar primer als de Sant Pere de Ribes on ens estaven esperant tots el familiars i amics i després l’autocar va anar a deixar als de Vilanova i la Geltrú.