divendres, 30 d’abril del 2010

La vida


La vida

Als braços de la infermera
em vaig despertar.
De petit tot era dormir,
més gran jugant amb el sonall
rient sense parar,
més tard van créixer les primeres dents.
Mica en mica, ens hem anat fent més gran
vam començar l’escola i varem fer amics
vam créixer físicament però també mentalment.
Molts bons moments vam passar a l’escola
que quedaran permanentment dintre nostre.
Vam fer un pas molt gran;
l’entrada a l’institut
ens va marcar molt.
No sabem què podrà passar més,
però el que sí que sabem
que un dia s’apagarà la nostra llum.

Míriam López, 3r A

dijous, 29 d’abril del 2010

Excursió a Barcelona

La setmana passada, el dia 20 d'abril, vam anar a Barcelona els alumnes de 2n d'ESO. Vam agafar l'autocar a les 9 del matí i vam arribar allà a les 10. Primer de tot, només arribar, vam anar a la plaça Catalunya a esmorzar. A dos quarts d'onze ens van donar un sobre amb diferents llocs on havíem d'anar, i un cop allà fer el que ens demanava el paper. Cada grup en què ens havíem dividit va anar per Barcelona completant les proves. Finalment vam quedar a las 12 a l'església Santa Maria del Mar, per anar fins al Museu d'Història de Catalunya.

En arribar al museu, a dos quarts d'una, vam entrar-hi els dos cursos de segon d'ESO; a dins ens vam dividir per classes per començar a fer la visita. Nosaltres, 2nA, vam entrar primer amb el Josep, el nostre tutor, mentre que 2nB va anar amb una guia. A las dues ens va venir a buscar una altra guia per fer-nos la visita pel museu.

Vam acabar la visita a dos quarts de quatre; vam agafar les motxilles i vam anar caminant fins al port per dinar. Vam dinar en 10 minuts i finalment vam agafar l'autobús per tornar a Sant Pere de Ribes.

Denise Palma, 2n A

Portada digital


El professor de Teconologia, Ximo Montaner, va animar alguns alumnes per fer unes portades digitals per a la Revista de l'Institut. Podien utilitzar diferents formats, fotografia, imatges, text, etc. Va fer aquesta activitat amb els alumnes de 4t d'ESO.

Aquí us deixem la portada de la Gràcia, que és la seleccionada.

Esperem que us agradi.

Gràcies Ximo!

*

dijous, 22 d’abril del 2010

Concursos Sant Jordi



Aquest any, per Sant Jordi, els alumnes de primer, segon i tercer han participat al concurs de la ONCE. Aquest consisteix en fer una tapa per un llibre, que posteriorment els responsables de la ONCE ens van donar a escollir diversos llibres, tots ells relacionats amb persones cegues o amb problemes a la vista. Aquí teniu les portades que han participat al concurs; alguna d'elles demà serà premiada també, quina?






Per al concurs de Sant Jordi per a la modalitat de punts de llibre s'han presenta aquests punts. Els seus creadors han estat els alumnes de 3r d'ESO; alguns han fet un drac o un gat a una part del punt de llibre i a l’altra una lluna, per exemple, etc... Quin guanyarà? Ho sabrem demà.

Albert Pérez, Adrià Franch, 2n B

Enganchados a la pantalla

La tecnología ha avanzado mucho durante estos años, pero ¿para bien o para mal?
Pienso que la tecnología actualmente es muy necesaria para vivir, a lo largo de los últimos años la gente se ha ido acostumbrando a las nuevas tecnologías.
Los adolescentes utilizamos el ordenador en los ratos libres para no aburrirnos, en internet podemos encontrar de todo: series, juegos, animaciones, chats, facebook, space, blogs, fotologs,… Los jóvenes utilizamos estos recursos para distraernos y para conocer a gente nueva.
Hay jóvenes que abusan de la tecnología, se pasan todo el día encerrados en sus casas conectados a juegos virtuales, chateando o visitando páginas sin salir y sin tener vida social; pienso que este tipo de personas sí que tienen una cierta adicción, seguramente si los castigaran sin ordenador no sabrían qué hacer en su tiempo libre y esto puede perjudicarles en su carácter. En cambio hay personas que también utilizan el ordenador en su tiempo libre, pero lo hacen por diversión, no es una adicción porque prefieren quedar con sus amigos y salir antes que estar en su casa encerrados visitando páginas sin parar.
Personalmente creo que la gente que tiene una cierta adicción al ordenador es porque los padres no les ponen límites; no siempre hay que ponerlos, pero no es normal que un joven de 14 años se pase las horas libres enganchado a una pantalla y aquí es donde deberían intervenir los padres poniendo normas para darle a entender a su hijo que la vida no sólo es internet.
Además de internet hay más elementos perjudiciales como las consolas; cada vez hay más jóvenes que se enganchan a ellas, y de nuevo creo que la responsabilidad es de los padres ya que ellos les consienten tenerlas y les compran los juegos que ellos quieren.
Estas adicciones hacen que los jóvenes bajen el rendimiento en los estudios ya que prefieren jugar y chatear antes que hacer deberes o estudiar.
Sin embargo pienso que toda la culpa no la tienen los padres ya que cada uno tiene que poner sus límites, no siempre tenemos que depender de ellos y si somos mayores para salir también somos mayores para saber lo que nos conviene y lo que no.
Yo utilizo mucho el ordenador porque puedo chatear con mis amigos y explicar qué ha pasado durante el día, pero paso mucho más tiempo en la calle.
Pienso que la gente se tendría que controlar más por sí misma, y en definitiva, si tan mala es la tecnología como dicen ¿por qué la convertimos en imprescindible?

Laia Navas, 3r B

dimecres, 21 d’abril del 2010

Eyjafjallajokull, el volcà


Un volcà situat sota l'iceberg Eyjafjallajokull, al sud d'Islàndia, ha entrat en erupció sense registrar cap activitat sísmica, segons va informar el Servei Meteorològic Islandès. Més de 500 persones han estat evacuades de les granges de les localitats veïnes, llocs afortunadament poc poblats.

Testimonis presencials han confirmat l'aparició d'un constant flux de lava procedent de la glacera. El perill més gran és que l'erupció del volcà produeixi una 'Jökulhlaup', el fenomen segons el qual la lava volcànica en contacte amb la freda temperatura de la glacera, genera inundacions i despreniments de blocs de gel, motiu pel qual el país ha declarat l'estat d'emergència.
El volcà va llançar un núvol de pols de fins a un quilòmetre d'alçada. Diversos vols des de i cap a Islàndia s'han cancel·lat durant aquests dies davant el perill que els núvols de cendra interfereixin amb la navegació. Més de 1.500 passatgers s'han vist bloquejats fins ara i encara no se sap quan tornaran les aerolínies a la normalitat.

Des de 1963 hi ha hagut 21 erupcions a Islàndia; l'última va tenir lloc l'any 2004, i la darrera erupció del volcà situat sota l'Eyjafjallajökull es va registrar el 1821.

Adrià Franch, Albert Pérez

dimarts, 20 d’abril del 2010

Setmana Santa


Aquestes vacances de Setmana Santa m’he quedat aquí.
El dilluns i el dimarts el meu pare i jo ens vam dedicar a fer bricolatge a casa i a arreglar el jardí, (vam tallar la gespa, vam podar, etc).
El dimecres vaig passar el dia a Barcelona, perquè havia d'anar a l’oftalmòleg. Pel matí vam anar de compres, a continuació vam anar a dinar a un restaurant del port de Barcelona, quan vam acabar vam anar a agafar la línea de metro per arribar a la consulta de l’oftalmòleg. A les 17:00 hores vaig tenir la visita; finalment vam anar al cine a veure un documental de les mòmies d’Egipte en 3D, que va ser força interessant.
El dijous va tocar fer esport. Vaig anar a jugar un partit de futbol amistós, que ja em va ocupar tot el matí
El divendres va ser un dia de natura; vam anar a passejar per la muntanya i vaig prendre la meva gossa, que s’ho va passar molt bé (i jo també).
Dissabte em vaig dedicar a fer coses de d’institut, el meu padrí em va portar la mona i vaig anar a visitar les meves àvies.
El diumenge la meva padrina va venir a casa meva per donar-me la mona i van venir els meus cosins a recollir les seves.
El dilluns vaig anar a celebrar la mona, a casa de la meva padrina, amb la meva àvia, els meus cosins, cosines , oncles, tietes...; allà vàrem passar tot el dia.
I el dimarts ja va tocar venir a l’ institut.

Albert Pérez, 2n B

Bonastre


He anat ha passar les vacances de setmana Santa a Bonastre, un poble petit de la província de Tarragona. En aquest poble hi viu la meva àvia, uns tiets i els meus cosins.
Jo hi vaig sovint allà, per les vacances d'estiu, d'hivern i de setmana Santa, i m'ho passo molt bé. Pots anar pel mig del carrer perquè no passen gaires cotxes; a Bonastre hi ha molts nens i nenes, però sobretot hi ha gent de la 3ª edat.
Aquest poble és molt antic, fins i tot hi ha encara cases construïdes entre els anys 1600 i 1700 (segles XVII i XVIII)
En resum, jo en aquest poble gaudeixo molt i s'hi està bé.

Adrià Muñoz, 2n A

dimarts, 6 d’abril del 2010

Sitges


Hi, my name is Sitges, and I’m a village in the Garraf County. I am situated in the coast and I’m also surrounded by mountains. That makes me lovely! A lot of tourists always come to visit me all over the year. I’ve got a lot of wonderful things: my beaches are beautifully beautiful, the port is adorable, and there are a lot of ships. I also have got a big, very big church, and pretty gardens and narrow beautiful ships.
But the best of the very best things I’ve got is my promenade. It’s always filled up with people: tourists and my inhabitants. My inhabitants are like my cells, they help me being better and better. In my promenade there are a lot of things: entrances to the beaches, bars, and a skating track. I like it a lot.
You should come and visit me someday; I’ve got a lot of things for you to do. You can go to my beaches; you can go for a walk in my streets and gardens, you can go to the theatre and the cinema, go rollerblading on my promenade, or go and have a good ice-cream in my ice-cream shops if it’s hot, or a warm cake in my sweetshops if it’s cold. You should come and visit me!
Postdate: The best very best are my stables.

Lærke Saura, 3r B

La nàutica


La nàutica és un art que es va desenvolupar al voltant del segle I. Es va començar a veure que alguns materials tenien la capacitat de flotar, com ara la fusta, i si li donaves certa forma tenien més resistència.

Antigament es movien amb la força del vent, però ara generalment es mouen gràcies a un motor que els impulsa. Amb el temps s'ha anat millorant la tècnica, però es pot millorar molt més encara, actualment es fan regates que vindrien a ser carreres de vaixells a vela.
Tanmateix no només es pot anar per la superfície sinó que també per sota l'aigua com els submarins que no poden veure-hi; per aconseguir-ho utilitzen una eina anomenada radar que envia uns sons de baixa freqüència i quan topen amb un objecte el so rebota i el radar calcula quant de temps ha trigat a rebotar i sap a quina distància es troba l'objecte o enemic.
Generalment hi ha gent que utilitza els vaixells o submarins per entrar substàncies il·legals al país.


Pau González Martí